Privatlivspolitik for Tryg Hånd ApS
Hos Tryg Hånd ApS tager vi beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Vi behandler altid data i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesloven.
Denne privatlivspolitik forklarer, hvilke oplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvordan vi behandler dem, samt hvilke rettigheder du har.
1. Dataansvarlig
Tryg Hånd ApS er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
Kontaktoplysninger:
Tryg Hånd ApS
kontakt@tryghaand.dk
+45 60 17 79 22
2. Hvilke oplysninger indsamler vi?
Vi indsamler og behandler personoplysninger, når du:
Udfylder medarbejderprofil for at blive vikar
Ansøger om en stilling eller indsender CV
Er kunde eller potentiel samarbejdspartner
Kontakter os via mail, telefon eller hjemmeside
De oplysninger kan omfatte:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mail
Fødselsdato og evt. CPR-nummer (kun når nødvendigt ift. ansættelse og lønadministration)
Uddannelse, erfaring og kompetencer
Straffeattest og sundhedsoplysninger (kun hvis lovgivningen kræver det eller med dit samtykke)
Betalings- og faktureringsoplysninger (for kunder og samarbejdspartnere)
3. Formål med behandlingen
Vi behandler dine oplysninger for at kunne:
Rekruttere og matche vikarer til kunder og institutioner
Administrere ansættelser, løn og kontrakter
Overholde lovgivningsmæssige forpligtelser
Kommunikere med kunder, kandidater og samarbejdspartnere
Sikre kvalitet, sikkerhed og dokumentation i vores ydelser
4. Retsgrundlag
Vi behandler kun personoplysninger, når vi har et lovligt grundlag, herunder:
Dit samtykke
Når det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt
Når vi har en retlig forpligtelse
Når vi har en legitim interesse, fx kvalitetssikring eller rekruttering
5. Deling af oplysninger
Vi deler kun personoplysninger, når det er nødvendigt, fx med:
Kommuner, institutioner og kunder (for at matche vikarer til opgaver)
Offentlige myndigheder, når vi er forpligtet til det ved lov
Betroede databehandlere (fx løn- eller IT-leverandører), som behandler data på vores vegne og efter instruks
Vi overfører som udgangspunkt ikke oplysninger uden for EU/EØS.
6. Opbevaring og sikkerhed
Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for formålet.
Oplysninger om ansøgere slettes senest 6 måneder efter endt rekrutteringsproces, medmindre du giver samtykke til længere opbevaring.
Vi har implementeret tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, så dine data beskyttes mod uautoriseret adgang, tab eller misbrug.
7. Dine rettigheder
Du har følgende rettigheder i forhold til dine personoplysninger:
Indsigt – du kan få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig
Berigtigelse – du kan få rettet urigtige eller ufuldstændige oplysninger
Sletning – du kan i visse tilfælde få slettet dine oplysninger
Begrænsning – du kan i visse tilfælde få begrænset behandlingen
Indsigelse – du kan gøre indsigelse mod behandling, fx til direkte markedsføring
Dataportabilitet – du kan i visse tilfælde få udleveret dine oplysninger i et struktureret format
Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os via de oplysninger, der fremgår øverst i politikken.
8. Klage
Hvis du er uenig i vores behandling af dine oplysninger, har du ret til at indgive en klage til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.datatilsynet.dk
9. Ændringer
Vi kan opdatere denne privatlivspolitik løbende. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.